Pokaz slajdów

wtorek, 17 grudnia 2013

Jak wyciąć tło z obrazka ?

Parę postów niżej, jest wiadomości o tym poście, którego teraz zamierzam zrobić. Jest to bardzo trudny post. Przy okazji, zrobiłam nowy nagłówek, różni się tylko tym, że na msp mam już nową twarz, i właśnie to zmieniło się na nagłówku. W tym poście jest bardzo dużo do roboty, ale efekt = powalający.
No to zaczynamy mordęgi! Jak wyciąć tło z obrazka ? Rób to co niżej, krok po kroku.

1. Musimy ściągnąć program Gimp 2. Ściągamy go z bezpiecznej strony samego Gimpa, właśnie tu - http://www.gimp.org/downloads/

2. Gdy już jesteśmy klikamy tu.


I czekamy, aż się pobierze.

3. Następnie robimy artbooka na msp obowiązkowo z białym tłem, i najlepiej żeby obrazki w środku nie miały z zewnątrz białych ramek, lub ogólnie białego koloru. Dla nie mających msp znajdujemy obrazek z białym tłem.

4. Otwieramy gimpa, wrzucamy obrazek, plik > otwórz, i szukamy obrazka. Obrazek wrzucony.

Przechodzimy do głównej frazy pytania jak wyciąć tło z obrazka.

5. Klikamy na różdżkę.



6. W prawym boku znajduje się mała ramka. Prawym przyciskiem myszy klikamy tu:


i wybieramy dodaj kanał alfa.

7. Zaznaczamy biały obszar i klikamy delete, lub edycja > wytnij, jak komuś nie działa delete. Dopracowujemy wycinając pozostałe białe obszarki.

8. Następnie zabieramy się za ramkę po lewej stronie.
Zaznaczamy wygładzenie krawędzi i na wyczucie klikamy delete, aż zobaczymy, że krawędzi naszego obrazka są bardzo delikatnie rozmyte.

9. Zapisujemy plik > zapisz. Wyświetli się okienko, a w nim na górze


Tam, gdzie jest napisane xcf wpisujemy png, ponieważ tylko w takim rozszerzeniu nie będzie widać tła.
Wybieramy gdzie chcemy zapisać zdjęcie. Potem wyskoczy okienko, że nie można tego zrobić itp. i tam będzie taki niebieski link w tym okienku, i tam klikamy. Potem wyskoczy kolejne okienko i nic tam nie robimy, na dole klikamy wyeksportuj. No i obrazek gotowy.

No i dla was mały bonusik.

JAK ZROBIĆ POŚWIATĘ WOKÓŁ ZDJĘCIA!

Wchodzimy w sumopaint.com/app i wybieramy


Następnie przetłumaczamy sobie stronkę na język polski. A robimy to tak, że w pasku menu na samym początku jest taka flaga Ameryki, klikamy tam i szukamy flagi polskiej. Następnie w tym samym menu wybieramy warstwa > efekty warstwy > poświata zewnętrzna. Wyskoczy okienko. Tam przesuwnikami ustalamy wielkość itp. i głownie kolor. Następnie klikamy ok. A potem plik > zapisz na dysku twardym i dalej każdy wie co robić :)

UF! Było ciężko ale uwinęłam się w godzinke :)
Udało się ? Napisz w komie ! Myślę, że pomogłam w odpowiedzi na pytanie, jak wyciąć tło z obrazka ?


16 komentarzy:

  1. Dzięki, przydatny poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak dodać na bloga bo nie moge bo pisze : TEN OBRAZ JESY USZKODZONY LUB MA NIEROZPOZNAWALNY FORMAT >.< WHAT THE FUCK ?! Kfa , że tak już powiem ..

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam ale świetny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pobrałam i mam chyba za starego kompa do tego gimpa. :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak wylogować się z Bloggera! Pomocy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hah :D Mi poszło jak z płatka. Dziękuję <33

    OdpowiedzUsuń
  9. A jak zrobić takie wycięte movie stars jak masz zrobione tu na blogu? Bo ja tez chcę tak na bloga <333

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Nic prostszego. Wchodzimy w swoje looki, pod lookiem widnieje mały znaczek do pobrania pliku, klikamy, zapisujemy i gotowe! :)

      Usuń
  10. Eeee... ? jak go ściągnąć ? -_- nic nwm wszystko po ang. dzięki -,-

    OdpowiedzUsuń
  11. Super dzięki! Wpadnij do mnie boymsp.blogspot.com Mam problem ze zrobieniem tego obrazka z postaciami u góry bloga :? możęsz zrobić poradnik?

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pewien problem.. Gdy chcę zapisać obrazek, jest on w nieodpowiednim formacie i nie wchodzi do żadnego photoshopa (np. sumopaint lub pizapa). Pomożesz? ;/

    OdpowiedzUsuń